שירותי המרכז

אבחון

במרכז שקד מוצעים שירותי אבחון לילדים בני 3-14 לאיתור יכולות וקשיים ולצורך קביעת מטרות טיפול. לרוב יכלול תהליך האבחון שני מפגשים עם הילד לתצפית על ביצוע מטלות שונות ומגוונות, איסוף מידע, כתיבת סיכום מפורט עבור ההורים והצוות החינוכי ומפגש סיכום אבחון עם ההורים.

איזה מידע נקבל באבחון:

באבחון אזהה קשיים העלולים לפגום במידת השתתפותו של הילד בתחומי המוטוריקה הגסה והעדינה, התפיסה, תפקודי החשיבה והרגלי העבודה. אבדוק את עצמאותו בפעולות יומיום בסיסיות ואציע תוכנית טיפול מתאימה.

מהם כלי האבחון במרכז?

אני משתמשת בכלי אבחון סטנדרטיים, מהימנים ותקפים ובכלים קוגניטיביים-דינמיים לזיהוי פוטנציאל ויכולת למידה (LPAD).

למגיעים דרך האתר

עלות שני מפגשי אבחון וכתיבת סיכום מפורט: 650 שקלים.

טיפול

הטיפול מבוצע במתכונת פרטנית, זוגית או קבוצתית בהתאם לצורך. משך כל מפגש טיפולי 45 דקות. מומלץ (לא חובה) כי ההורים יהיו נוכחים בזמן המפגשים על מנת לרכוש כלים להמשך תרגול גם מחוץ לשעות הטיפול, להגברת יעילות והצלחה. עבורי, ההורים הם לקוחות צרכני שירות בדיוק כמו הילד.

מה נעשה בטיפול:

נעבוד בהתאם לצורך על כישורי מוטוריקה גסה – תכנון תנועה, תזמון, ויסות עוצמה, קואורדינציה, שיווי משקל, הפרדת תנועה, פיתוח סבולת, חיזוק חגורת כתפיים.

נשפר מיומנויות במוטוריקה עדינה – צביעה, גזירה, ציור, אחיזת עפרון; בגיל בית ספר – נתרגל גם את תחום הכתיבה.

נחזק תחומים כמו תפיסה חזותית, העתקת דגמים, משחקי הרכבה ועוד.

בתחום החשיבה וההתנהגות, נרכוש הרגלי עבודה והתמדה, פעולה על פי הוראה, קשב, פתרון בעיות, זיהוי ותיקון טעויות עצמאי, ניצור תחושת מסוגלות ונגביר כושר התמודדות.

במרכז מוצע גם טיפול ריפוי בעיסוק בגישת COG-FUN עבור ילדים שאובחנו כבעלי קושי בקשב וריכוז. לטיפול זה פרוטוקול טיפולי מובנה הכולל עבודה רב מערכתית מול ההורים והמשפחה, הצוות החינוכי והילד, במטרה להשיג מטרות תפקודיות ולרכוש מיומנויות ארגון, תכנון ותפקוד יעיל יותר ביומיום תוך דגש על הנאה והגברת מוטיבציה לשיפור ולהתקדמות.

ניתן לקבל טיפול בהסדר עם קופות החולים או באופן פרטי.

קבוצות

במרכז שקד מוצע לילדי גן חובה להשתתף בקבוצות מוכנות לכיתה א' בנות מספר משתתפים מצומצם, שמאפשר הגעה לכל ילד ומתן יחס אישי. אין צורך בהיכרות מוקדמת או בטיפול קודם בריפוי בעיסוק.

מהם התכנים שיילמדו בקבוצה?

תוכנית הקבוצה כוללת 10 מפגשים טיפוליים בני 45 דקות, בהם יכירו הילדים ציוד בית ספר ומכשירי כתיבה וילמדו לארגן מרחב עבודה, לפעול על פי הוראה, לכתוב מספרים ומילים במחברות בגודל ובמקום המתאים, לרכוש מיומנויות חשובות להשתתפות פעילה בכיתה ולגבש הרגלי עבודה מסודרים, תכנון, פתרון בעיות ובקרה עצמית.

מחיר השתתפות

עלות הקבוצה 1300 שקלים לכל משתתף עבור כל עשרת המפגשים בקבוצה שבה 3 משתתפים מקסימום.

ניתן לבצע גם הכנה לכיתה א' באופן פרטני במספר מפגשים מצומצם יותר.

הדרכה

הדרכה ומתן כלים למרפאות בעיסוק, למורות, לגננות ולהורים בנושאים הקשורים להתפתחות הילד.

נושאי הדרכה לדוגמה:

  • זיהוי ומיקוד יכולות וקשיים המשפיעים על השתתפות מלאה של הילד לשביעות רצונו בפעילויות במסגרת הגן, בית הספר או בסביבה הביתית; במה כדאי להתמקד ואיך לעזור לילד למצות את היכולת הטמונה בו.

  • איך ללמד ילדים בקלות ובמהירות לצייר, לגזור, לכתוב, להעתיק, להרכיב דגמים, לקשור שרוכים, לשבת נכון ליד שולחן, להשתמש בכלים באכילה, לארגן באופן יעיל סביבת למידה, התארגנות עם מכשירי כתיבה, ניהול זמן ועוד.

  • היכרות עם מגוון רחב של משחקים, חומרים ופעילויות לשיפור יכולות במוטוריקה עדינה וגסה, בתפיסה חזותית ובמיומנויות חשיבה וארגון; הרחבת ארגז הכלים האישי והמקצועי תוך יצירת עניין ומוטיבציה אצל הילדים.

  • למרפאות בעיסוק: כיצד לבחור כלי אבחון מתאימים ולסכם אבחונים, איך לבנות תוכנית טיפול ולהגדיר מטרות יעילות ומדידות, באילו כלי טיפול מומלץ להשתמש, עידוד ההורים והמסגרת החינוכית ליטול חלק פעיל בתוכנית להגברת הצלחתה.